
روابط عمومی ،نقشی بسیار موثر دربهبود وضعیت سازمان ها وایجاد تعامل بین درون سازمانی و برون سازمانی دارد. مسئول روابط عمومی درهردستگاه و سازمان دولتی وخصوصی، بایستی واجد یك سری خصوصیات و روشهای كارآمد دراداره امور وانجام وظایف شغلی باشد تابتواند مایه پیشرفت كاری در ادارات و سازمانها گردد. اگر بخواهیم روابط عمومی درحد مطلوبی داشته باشیم بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود كه در درجه اول نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام گردد. در مراحل بعدی، تدوین ساختار و اساسنامه روابط عمومی، درنظر گرفتن نیروهای كافی برای انجام وظایف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهای نوین ارتباطی مورد توجه قرار گیرد تا بتواند از عهده مسایل گسترده دنیای معاصر برآید و راهنمای خوبی برای مجموعه كاری و مخاطبان گردد .