روابط عمومی دانشگاه

انتخاب كلمات كلیدی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

انتخاب كلمات كلیدی

 

كليد واژه ها، در واقع مهم ترين تاثير گذار در بالا بردن درجه يك وب سايت در نتايج جست وجو هستند. كليد واژه ها به كلماتي گفته مي شود كه احتمال دارد با اصطلاحات مورد استفاده كاربر به هنگام جست و جو، انطباق داشته باشند. اين كلمات كليدي ممكن است در هر جاي صفحه ظاهر شوند، اما جايگاه آنها در صفحه بر امتياز محاسبه شده توسط موتور كاوش اثر خواهد داشت.
كلمات كليدي را بسته به موضوع سايت يا وبلاگ بايد با دقت انتخاب و از آنها در مكان هاي مختلف سايت استفاده كرد.
چند نكته در انتخاب كليدواژه ها:

1 .کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر Google جستجو کنید. با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایت‌های رقیب را بررسی کنید.

2. سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید.
بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه "کامپیوتر" کلمه مناسبی نمی‌باشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم کامپیوتر و... نیز می شود ولی کلمه "قطعه دست دوم کامپیوتر" کلمه مناسبی خواهد بود.

3. بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، می‌توانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه دهید.

اصطلاحاتي كه ممكن است كاربر به هنگام جست و جو مورد استفاده قرار دهد شناسايي كنيد. اين واژه ها نبايد بر اساس نام كالا يا نام سازمان باشند،بلكه بايد كلماتي باشند كه بازديد كننده ممكن است طي كاوش درباره فعاليت، محصول يا خدمات شما آن را وارد كند. از عبارات تك حرفي و كلماتي مثل وب،اينترنت،پست الكترونيكي يا خانه كه در نود درصد پايگاه هاي وب ظاهر مي شوند پرهيز كنيد. حد تعادل را در استفاده از كلمات كليدي رعايت كنيد و از به كار بردن زياد از حد آنها خودداري كنيد،چرا كه اين كار يك امتياز منفي محسوب مي شود و ممكن است باعث حذف وب سايت شما از ليست نتايج شود.